VAD ÄR SVARK?

SVARK är en idéell förening som bildades 1970. Klubben har idag drygt 100 medlemmar i alla åldrar. Tidigare hade vi Vår klubbstuga på Vissmålen (vid 4H-gården) i utkanten av Huskvarna. Här fanns radiostationer och annan utrustning, t.ex en komplett byggverkstad för den elektronikintresserade. Detta återfinns nu i vår nya klubbstuga uppe på Axamo i närheten av Hallbystugan. Allt detta kan kostnadsfritt utnyttjas av medlemmarna.

Varje år bedriver klubben studiecirklar i radioteknik och morsetelegrafi. Detta är den enklaste vägen att skaffa sig sitt amatörradiocertifikat.

Nästan varje dag året om pågår någon verksamhet i klubblokalen. På tisdagskvällarna är det alltid s.k “meeting” då medlemmarna träffas, kör radio och ger varandra tips och idéer om t.ex antenner, eller hur man bygger både det ena och det andra.

BLI MEDLEM I SVARK!

Bli medlem i SVARK. Du kanske vill stödja klubben på ett eller annat sätt, du kan ha ett brinnande radiointresse eller tycker att SVARK verkar vara en alldeles förträfflig och trevlig teknikförening. Alla är välkomna!

Medlemsavgiften är:
300 kr vuxen medlem
80 kr studerande medlem

Familjemedlemskap
20 kr bidragsgivande familjemedlem*

Om du betalar din avgift i oktober – december, så gäller det även för nästkommande år.

Sätt in summan på bankgiro 103-0774, SVARK. Glöm inte att ange eventuell anropssignal och ditt namn och adress.

* Bidragsgivande medlem. = Ungdom 7 t o m 25 år

För mer information, kontakta:

SM7UGG Stefan
070-687 65 84, ordforande@sk7ax.se

STÄNDIGT MEDLEMSKAP – SVARK

Som alternativ till att betala den årliga avgiften kan du som fyllt 50 år nu bli “ständig medlem” i SVARK !

Bli Ständig Medlem:
– Kan tecknas istället för det vanliga medlemsskapet när som helst under året, och gäller sedan livet ut.
– Är personligt och kan tecknas av medlem som fyllt 50 år.
– Ständigt Medlemskap tecknas genom att betala in en engångsmedlemsavgift på 5.000:- till SVARK:s bg 103-0774, och förutom namn/signal ange att det gäller “ständigt medlemskap”.

Uppsägning:
– Uppsägning av medlemskap är möjlig, både från medlemmen och klubben
– Vid egen uppsägning av medlemskapet betalas ingen medlemsavgift tillbaka
– Vid uppsägning initierad av SVARK (uteslutning) erhåller den f.d. medlemmen sina 5.000:- tillbaka minus 300:- för varje år man varit ständig medlem.
– Upphör SVARK, betalas inga medlemsavgifter tillbaka.

För mer information, kontakta:

SM7UGG Stefan
070-687 65 84, ordforande@sk7ax.se