Extrainsatt DX-möte

En liten ljuspunkt vad gäller DX-match, som blev inställt! Nu på lördag den 3 september får SVARK besök av Adrian Ciuperca, KO8SCA som kommer att föreläsa om de kommande expeditionerna till Bouvet Island och Swains Island med start kl. 15.00-17.00.

Det kommer även tre radioamatörer från Rumänien på besök. Det är goda vänner till Adrian med följande namn och signaler; Gabi YO8WW, Daniel YO5DSG och Mihai YO6SM.

Har du inget annat för dig denna lördag är du varmt välkommen till Jönköping och SVARK för att träffa dessa radioamatörer och lyssna till ett par föreläsningar. Jag tror mig ha sett att Adrian även var med på expeditionen till K7K, Kiska Island i Alaska som genomfördes den 25-31 juli i år. Någon av er kanske körde dem!

Klubben kommer att tillhanda hålla fika, till en billig penning!

Mejla mig om ni tänker komma: johan.bernhardsson@telia.com eller ring 070-930 68 45.

73 de SM7LPY

Johan