My Calendar

Kategori: Aktiviteter Grundkurs i Raspberry Pi

25 apr, 2018

På onsdagskvällar under våren 2018 kommer SVARK köra en Raspberry Pi-grundkurs. Den vänder sig i första hand till dig som inte har jobbat med modulen innan, men som vill lära dig tillräckligt för att komma igång och köra vidare på egen hand.

Det är bra om du har eller planerar att inhandla en egen Raspberry Pi-modul och kanske har en bärbar dator eller liknande som du kan ha med dig på kursen. Det är dock inget krav, då man kan samarbeta flera stycken kring samma modul.

Start: Onsdag 24/1, därefter onsdagar (ev. med vissa undantag) under våren tills vi känner oss självgående….
Tid: 18:00-c:a 20:00
Plats: SVARK:s klubbstuga, Axamo 12
Kursavgift: 100:- (betalas in till bg eller swish efter bekräftad anmälan)
Anmälan: Via mail till Ingemar, SM7RIN, senast 2018-01-15 (ingemar.em@telia.com)

För att deltaga i kursen skall man vara medlem i SVARK, se www.sk7ax.se/bli-medlem. Antalet platser är begränsade till 12-15 st.

SVARK
Axamo 12